Monday, February 12, 2018

さようなら Party

And just like that it's time to say goodbye. 

On Sunday afternoon, I met Shoko-san and Hiroko-san for lunch. After exchanging Valentine's boxes of chocolates, we headed to a traditional Japanese style restaurant for assorted tempura. Our sets included pieces of tempura shrimp, green and red peppers, shitake mushrooms, and a few other Japanese vegetables that I didn't recognize.

Before enjoying coffee and cake sets at ADHOC, we walked through the Munakata Fish Market and visited a local Munakata shrine.

Take a look at our afternoon . . . 





































As wonderful as our afternoon was, we couldn't ignore the fact that this was the last time that all three of us would be together. I still have a few outings with Shoko-san before I leave, but this was the last time for me to visit with Hiroko-san. She's the one who I have to thank for introducing me to Sushi Yatai and omakase sushi.

So over coffee and cake I recited my Japanese Sayounara Speech for the first time. Shoko-san helped me write it a couple of weeks ago at Japanese Conversation Class. Sadly, I'll have to say this speech many more times before I leave Japan.

Saying goodbye is not easy, and it's definitely not fun, but it's something I knew would eventually come. So here it is, my Japanese Sayounara Speech . . .

2月11日
さようなら スピーチ
いきましょう。
みなさん、 こんいちは。 わたしは ミカエラ を ワイト です。
アメリカ からきました。
わたしは えいご の せんせい です。
わたしは の ために パーテイー を ありがとうございます。
わたしは アメリカ え かいります。
にほん に は やく いちねん と きゅかげつ すんで いました。
とても たのしい じかん でした。
みなさん、 とても しんせつ で たすけて くれました。
どもう ありがとうございました。 めちゃ さびし です。
さようなら。
おわりました。
ありがとうございました。


Goodbye Speech English Translation:

2月11日
Ni gatsu jyuichi nichi
Feburary 11th

さようなら スピーチ
Sayounara Supi-chi
Goodbye Speech

いきましょう

Ikimashou.
Let's go.

みなさん、 こんいちは。 わたしは ミカエラ  ワイト です。
Minasan, konichiwa. Watashiwa Mikaera o Waito desu.
Hello, everyone. I am Micaela White.

アメリカ からきました。
Amerika karakimashita.
I’m from America.

わたしは えいご  せんせい です。
Watashiwa eigo no sensei desu.
I’m an English teacher.

わたしは  ため   パーテイー  ありがとうございます。
Watashi no tame ni pa-tei- o arigatougozaimasu.
Thank you for my party.

わたしは アメリカ  かいります。
Watashiwa Amerika e kairimasu.
I am returning to America.

にほん   やく いちねん  きゅかげつ すんで いました。
Nihon ni wa yaku ichinen to kyukagetsu sunde imashita.
I have lived in Japan for about 1 year and 9 months.

とても たのしい じかん でした。
Totemo tanoshii jikan deshita.
My time here has been enjoyable.

みなさん、 とても しんせつ    たすけて  くれました。
Minasan, totemo shinsetsu de tasukete kuremashita.
Everyone has been kind and helpful.

どもう ありがとうございました。 めちゃ さびし です。
Domou arigatougozaimashita. Mechya sabishi desu.
Thank you so much. I am very sad.

さようなら。
Sayounara.
Goodbye.

おわりました。
Owarimashita.
I'm finished.

ありがとうございました。
Arigatougozaimashita.
Thank you.

XOXO,
M